Concerts
M'agrada el blues
Us proposem un recorregut per la història del blues a partir dels seus instruments més emblemàtics: la veu, la guitarra i l'harmònica. El blues és font inspiradora i mare de bona part de la música popular actual.
Aquest concert didàctic descobreix al públic jove la riquesa d'aquest gènere i la importància del seu llegat cultural.
La sessió transita pels diferents moments del blues. Des dels primers ''cants de treball'' sorgits en les plantacions de cotó, passant pels ''espirituals negres'' que brollen en l'església, seguint pel ''blues rural'' del Mississipi i el posterior ''blues elèctric'' de la ciutat de Chicago, fins al ''jazz'' primerenc de New Orleans o el ''booggie-woogie'' que ens connecta, finalment, amb del ''rock and roll'', l'il·lustre fill del blues.
Amb un llenguatge planer i directe. Amb peces originals en anglès i català. Fent vibrar des del primer moment i convidant estudiants i mestres a dur el ritmes i cantar per viure la sessió plenament.
A més de situar cada peça en un context històric, mostrem la raó de ser dels instruments amb les quals les interpretem.
Aquest espectacle pot servir per
Concerts familiars / Concerts escolar
Fitxa de l'espectacle
_Tipus d'audició: el blues a l'escola
_Gènere o estil music: blues i altres músiques modernes
_Formació musical: guitarra i harmònica
_Durada: 50 m
_Autors de l'espectacle: Tòfol Martinez i Joan Pau Cumellas
_Intèrprets: Tòfol Martinez, guitarra, dobro i veu i Joan Pau Cumellas, harmònica i veu
_Aforment màxim: 250 persones